這是電影「金甲部隊」(Full Metal Jacket)中令人印象深刻的一段,卻是陸戰隊真實的一面!連後來拍的鍋蓋頭都直接來一段!文字下方由於YouTube停止嵌入,所以還請大家點選後進去看囉!

----------------------------------------

陸戰隊祈禱詞 : 
This is my rifle. There are many like it but this one is mine.
這是我的槍(來福),有很多一樣的槍,但這支是我的。

My rifle is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. 
我的槍是我最好的朋友.是我的生命,我會掌握它像我掌握我的生命

Without me, my rifle is useless. Without my rifle I am useless. 
少了我,我的槍是廢物;少了我的槍,我是個廢物。

I must fire my rifle true. I must shoot straighter than my enemy, who is trying to kill me.
我必須好好使用我的槍,我一定要毫不猶豫射殺想要殺我的敵人

I must shoot him before he shoots me.I will. 
我一定要在他開槍前就殺掉他,我一定會

Before God I swear this creed: my rifle and myself are defenders of my country, 
在上帝面前我發誓,我的槍跟我一定會保家衛國

we are the masters of our enemy, we are the saviors of my life.
So be it, until there is no enemy, but peace. Amen. 

我們是敵人生命的主宰,我們是自己生命的救主,我們將堅持到沒有敵人和平到來為止,阿們。

arrow
arrow
    全站熱搜

    諸葛風雲 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()